Vadba po porodu? Da, vsekakor :)

Vadba po porodu? Da, vsekakor :)

Naša fizioterapevtka Bojana, mlada mamica po porodu, nam skozi svojo izkušnjo razkriva, zakaj je pomembno začeti z strokovno, umirjeno vadbo kmalu po porodu.

 

Maj, 2018

… naša dojenčica ima en teden.  Patronažna sestra svetuje, naj se odpravimo na prvi skupni sprehod. V meni se pojavi vznemirjenje, veselje … Končno, življenje se vrača na stari tir, no ja, vsaj delno. 😉 Oblečem si hlače, ki jih lep čas nisem mogla :-D, obujem si superge in si jih sama zavežem ;-P. Uauuu!!! Pa pojdimo!

Grem skozi vrata in pomislim, da je tako, kot da ne bi rodila. 😀 Toda že po petih minutah mi postane jasno, da ni nič, kot se zdi. Uauuu, a tokrat z bolj negativnim predznakom. Že res, da so moje noge bolj skupaj in ni teže, ki bi jo nosila pred sabo, tudi takega pritiska navzdol ni, kot je bil zadnje dni nosečnosti, ampak ne moreš verjeti, kako zelo “razštelana” je ženska po nosečnosti in porodu! Hm, kdo bi si mislil. Pol ure je trajal naš sprehod, prehodili smo razdaljo, ki jo sicer prehodimo v 10 minutah in res ni šlo hitreje. :-/

Že isti dan popoldan sem pričela z nekaterimi poporodnimi vajami, ki jih je priporočljivo izvajati že naslednji dan po porodu (med drugim zmanjšujejo neugodje in oteklino presredka). Pa se ti zdi, da je to to. No, sedaj bom izvajala vaje za krepitev mišic medeničnega dna, pa bo.

E ne, hormoni delajo svoje! 😛 Začele so se pojavljati bolečine v sklepih, najprej v kolkih, nato so se naselile še v kolena, na koncu še v gležnje. Začelo me je skrbeti, da je nekaj resno narobe. Sprehodiš se do mesta, se usedeš na kavo, potem ko čez pol ure vstaneš in spet hodiš, se počutiš, kot bi imela 100+ let.

Tolažiš se s staro modrostjo (ki ne velja samo za kilograme): devet mesecev gor, devet mesecev dol. Se pravi, da se bodo stvari s časom že uredile Pa se bodo res?! Prvih nekaj mesecev po porodu sem bila vsak teden slabša, namesto boljša. Pomisliš, da nikoli več ne boš ok. Težave se na mojo srečo niso seštevale, ena je izginila, pa se je druga začela, tako vse nekje do 6. meseca po porodu. Takrat je večina bolečin izzvenela.

Pojavila pa se je tista, ki je očiten vir lenobe, vsaj pri meni je tako, bolečina v križu!!! Prepričana sem bila, da sem ena tistih srečnic, ki je ne bom srečala. No, pa sva se spoznali, in to kar dobro. Še danes, ko ima naša punčka skoraj 9 mesecev, se spopadam z njo. K sreči uspešno, vendar brez primerne in predvsem redne vadbe ne bi šlo.

Strokovnjaki svetujejo primerno in redno vadbo tako v nosečnosti kot po porodu. V začetku osnovne vaje za mišice medeničnega dna, šest tednov po porodu pa se vsekakor lahko vključite na poporodno vadbo ali morda vadbo, ki ste jo obiskovale pred nosečnostjo. Če obstajajo kakršnikoli zadržki ali prepovedi, vam jih bo ginekologinja na rednem poporodnem pregledu pojasnila.

Še moj nasvet: z vprašanji na plan, ko ste na pregledu!! In še moj drugi nasvet: priključite se super B center ekipi vaditeljev in vadečih na Obali in poskrbite, da bo bolečina in slabo počutje le oddaljen spomin ali celo samo izkušnja nekoga, ki ga poznate (in ne vaša!) 😉

Skupaj za polnejše življenje… in ker si naši otroci to zaslužijo! 🙂

Bojana Žuraj, dipl. fiziot.

 

Se tudi ti najdeš v zgornjem zapisu?

Takoj se lahko pridružiš vsem strokovno vodeni uram Vadbe za zdravo hrbtenico, v B center Izola ali Koper, v dopoldanskem ali popoldansko/večernem času.

Z redno vadbo boš:

  • omilila posledice nosečniškega trebuščka,
  • se hitreje vrnila v super pred-nosečniško formo,
  • z okrepljenimi mišicami lažje negovala svojega “kobacajčka”,
  • povečala svojo samozavest in še bolj uživale v vseh materinskih radostih.

 

V kolikor imaš dodatna vprašanja, kar z besedo na dan – z veseljem ti odgovorimo. 🙂

Ekipa B center

Prijava:


 

No Comments

Post A Comment